Hashtag sa stal jedným z najpoužívanejších symbolov dnešnej doby digitálnej. Prvýkrát sa použil na Twitteri, najväčšiu slávu však zožal na Instagrame. Dnes sa s ním môžeš bežne stretnúť na Facebooku, Instagrame, LinkedIn, či dokonca TikToku. Vieš, ako hashtagy správne používať na jednotlivých platformách? V čom sa líšia? Na všetky tieto otázky sa ti budem snažiť dať odpoveď v nasledujúcom článku.

Obsah článku

Imidž je na nič. Hashtag nie je COOL formulka

Osobné profily, ale aj posty začínajúcich markeťákov sú nimi preplnené. Mnohí často ani netušia, aká je ich funkcia. Toto čarovné zaklínadlo má zabezpečiť, aby ťa našli. Nemýľ si ho preto s COOL imidž formulkou, ktorá ti dá pocit výnimočnosti. Bez ohľadu na to, na akých sieťach aktuálne si, hashtag ti môže zvýšiť dosah tvojich príspevkov. Je kľúčovým slovom a slúži ako nápoveda pre algoritmy jednotlivých sociálnych sietí. Triedi obsah a zameranie príspevkov, ktoré pridávaš. Je výbornou navigáciou pri vyhľadávaní a zapájaní sa do diskusie. Napríklad aj tvojich potencionálnych zákazníkov. Vidíš tam ten potenciál?

Nehľadaj, použi klávesové skratky

Asi už vieš, že hashtag sa vždy začína #bez pridania medzier, či iných ďalších symbolov. Aj tebe trvá veky, kým zistíš, ako ho napísať? Je to jednoduché. Pokiaľ máš Windows, na klávesnici stlač pravý Alt a súčasne podrž písmeno X (AltGr + X). Ak ale si hrdým majiteľom Macu, zapamätaj si klávesovú skratku Alt + 3. V druhom prípade použi Alt po tvojej ľavačke. Predpokladám, že hľadanie mriežky v prípade, že používaš mobilný telefón už bude pre teba hračka.

Aj pri hashtagoch mysli na stratégiu

Ako správne predpokladáš, aj používanie hashtagov naprieč jednotlivými kanálmi má svoje špecifiká. Tie si popíšeme neskôr. Všeobecne platí, že menej je viac. Ďalšie pravidlo je uprednostniť kvalitu nad kvantitou. Hashtag by mal vystihovať podstatu a byť ľahko zapamätateľný. Používaj také hashtagy, u ktorých je potenciál, že ich sleduje tvoja cieľová skupina. Ideálne sú také, ktoré sú už v obehu a ľudia ich radi a často používajú.  Áno, správne predpokladáš, aj používanie hashtagov by malo mať svoj hlbší zmysel a nie je to len strieľanie naslepo. Volá sa to stratégia.

Ako inšpiráciu ti teraz ponúknem pár otázok na zamyslenie

  • Koho presne chceš osloviť?
  • Akú akciu chceš príspevkom vyvolať?
  • Mal by tvoj príspevok podnecovať k zdieľaniu, sledovaniu alebo k nakúpu?
  • Chceš docieliť viac návštev na webke?
  • Chceš viac lajkov, alebo zacieliť na konkrétne publikum?

Kým skutočne začneš nekontrolovateľne strieľať tieto marketingové zaklínadlá, maj pripravené odpovede na tieto otázky.

Populárne hashtagy sú lepšie na oslovenie širšieho publika. Tie špecializované cielia na konkrétnu skupinu používateľov.

Pri tvorbe hashtag stratégie neexistuje žiadne čarovné pravidlo. Toto je však pár tipov odo mňa:

  1. Nepoužívaj náhodné hashtagy.
  2. Sprav si prieskum na sociálnych sieťach a inšpiruj sa konkurenciou.
  3. Zozbieraný zoznam, relevantný pre tvoj obsah, si uchovaj a pravidelne aktualizuj.
  4. Kombinuj silné a slabé hashtagy.
  5. Sleduj, aké hashtagy si použil v minulých príspevkoch a analyzuj ich v kontexte úspešnosti.
  6. Rovnako, ako samotné hashtagy, aj tvoj obsah by mal mať výpovednú hodnotu.
  7. A nakoniec, buď vytrvalý a konzistentný.

vytvoríme ti texty na mieru

Hashtag naprieč sieťami

Ich podstata je rovnaká. Na každej sieti však nájdeš malé odchýlky, o ktorých by si pred zdieľaním obsahu mal vedieť.

  • Facebook hashtag

V roku 2013 používanie hashtagov uviedol aj Facebook. Mnohí markeťáci sa dodnes nevedia zjednotiť na tom, či ich na tejto platforme uvádzať, alebo nie. Poďme sa na to pozrieť bližšie. Pokiaľ na tvoj sofistikovaný príspevok použiješ príliš mnoho hashtagov, môže sa stať, že bude pôsobiť príliš lacno, dokonca otravne. Ak už aj hashtagy na Facebooku používaš, vyber si 2 – 3 a popremýšľaj nad ich vhodnosťou a relevanciou. Uvedom si tiež zameranie jednotlivých platforiem. Kým Instagram je o kvalitnom vizuále, TikTok kraľuje zábavnému video-obsahu a Facebook je informačne presýtenejší. Rozhodnutie je na tebe. V každom prípade moje odporúčanie je: stav viac na kvalitu a konzistentnosť tvojich príspevkov, ako na nepremyslené pridávanie hashtagov.

Keď to s hashtagmi preženieš, môže to vyzerať podobne, ako na obrázku 🙂

hashtag spam

Zdroj: www.talkwalker.com

  • Pozor na pretlak na Instagrame

Vedel si napríklad, že na Insta vieš umiestniť maximálne 30 hashtagov? Pokojne ich pridaj viac, ako napríklad na LinkedIn, netlač tam ale nasilu všetky. Použi skutočne tie, ktoré tvoj obsah vystihujú. Určite nesiahaj bezhlavo po tých najpopulárnejších. Kombinuj ich. Prečo nie? Jednoducho preto, že LinkedIn hashtagu skutočne kraľuje a obsahu a hashtagov je tu skutočne kvantum. Mohlo by sa ľahko stať že sa v spleti príspevkov stratíš.

  • Neprežeň to ani na YouTube

Tvoríš video obsah na YouTube? Hashtagy ti umožnia prepojiť tvoje videá s videami od iných autorov s rovnakým hashtagom. Zároveň pomôžu tvojej cieľovke vyhľadať ťa. Môžeš ich pritom pridať do názvu videa, ale aj do samotného popisu. Po zadaní symbolu # ti budú automaticky ponúknuté populárne hashtagy. S hashtagmi to nepreháňaj ani na YouTube. Okrem toho, že spôsobíš chaos a zmätok, mohlo by sa ti stať, že tvoje video bude trvalo odstránené. Ak použiješ viac ako 60 hashtagov, všetky budú ignorované.

  • Na TikToku to ide ľahko

Vieš, čo je najlepšia vec na hashtagoch ​​na TikToku?  Vďaka tomu, že je relatívne nový a nie je tak preplnený ako iné platformy, pomocou správnych hashtagov sa dostaneš do povedomia značne rýchlejšie ako napríklad na Instagrame. Ako nájdeš tie správne? Použi intuíciu a tlačítko objaviť (discover) v spodnej časti appky.

ako vyhladat hashtag na tiktok

  • Na LinkedIn striedmo, no trefne

Keď vytvoríš nový príspevok na LinkedIn, v spodnej časti poľa zdieľania sa ti automaticky ponúka možnosť pridať hashtag. Aby si ulahodil algoritmu, Miki Plichta, ktorý je odborníkom práve na túto profi sieť odporúča, pridaj ku každému príspevku 3 hashtagy.

Môžeš sa pripojiť k sledovaniu hashtagov v tvojom informačnom kanáli a postupne sa ti začnú zobrazovať relevantné aktualizácie. Podrobnejšie sme tému Linkedin hashtagov rozobrali v samostatnom článku. Ak ťa zaujíma ako na to, neváhaj si ho prečítať.

Vlastný hashtag. Áno, či nie?

Možno si si všimol, že niektoré brandy majú vlastný hashtag. Je dobré ho vytvoriť? Na Instagrame používatelia denne uverejnia až 100 miliónov fotografií.  Jednou z jeho výhod je, že ti pomôže nestratiť sa v tomto grafickom chaose. Vlastný hashtag je tiež výborným spôsobom, ako sa stať zapamätateľným a budovať si brand.

Známe hashtag kampane

Mnohé „ohashtagované“ kampane sa veľmi rýchlo stali virálnymi a ukrojili si veľký kus mediálneho priestoru bez veľkých nákladov.

1. #ShareACoke (Coca Cola)

Coca Cola použila tento hashtag na propagáciu kampane s personalizovanými fľaškami. Cieľom bola podpora zdieľania a darovania fliaš s personalizovanými etiketami.
Zároveň spustila pre svojich priaznivcov aj webku, kde si mohli objednať obľúbený nápoj s personalizovanou etiketou. Firma kampaň podporila aj celebritami napríklad Selenou Gomez a Davidom Pollackom. Kampaň videli a zdieľali milióny ľudí. Značka použitím hashtagu dostala mnoho mediálneho priestoru a to celkom zadarmo.

2. #WeAccept (Airbnb)

V roku 2017 platforma Airbnb zabodovala hashtag kampaňou so sériou obrázkov ľudí z rôznych kútov sveta a farby pleti. Hashtag #WeAccept komunikoval, že známy koncept nerobí rozdiely. Táto kampaň získala tisíce lajkov a inšpirovala ľudí k vytváraniu nového obsahu.

3. #LikeAGirl (Always)

Značky, ktoré podporujú hodnoty svojej cieľovej skupiny majú veľký predpoklad stať sa love brandami. Nielen s touto hashtag kampaňou to dokázal známy brand, ktorý vyrába hygienické potreby pre ženy. Pod hashtagom #LikeAGirl zobrazili mladé dievčatá, ktoré žijú tak, ako to cítia a nie tak, ako spoločnosť očakáva.

4. #WorthSaying (L’Oreal Paris)

Táto kampaň známej kozmetickej firmy podporuje ženy, aby sa nebáli rozprávať o tom, čo je pre ne dôležité. Kampaň podporili dokonca osobnosti ako Jennifer Lopez a Blake Lively.

5. #ruskoniejehanba

Niektoré hashtag kampane môžu niesť aj silný sociálny odkaz. Tak je tomu i v tomto prípade. Infokampaň, do ktorej sa zapojilo mnoho lekárov a zdravotných sestier z celého Slovenska určite dobre poznáš. Posolstvo s cieľom byť zodpovednými a zastaviť nebezpečný vírus sa po vytvorení tohto hashtagu šírilo naprieč sociálnymi sieťami rýchlosťou blesku.

ruskoniejehanba

Zdroj: https://dennikn.sk

Pár viet na koniec

Hashtag je dobrý sluha, zlý pán. Ak pravidelne publikuješ a ešte ho nevyužívaš, popremýšľaj zahrnúť ho do svojej obsahovej stratégie. Nestaň sa ale jeho otrokom a pristupuj k nemu striedmo a s rozumom.
Ak ale potrebuješ pomôcť s obsahom, či už na tvoj blog, sociálne siete, či newsletter a nevieš si rady, obráť sa na nás. S chuťou sa do toho spoločne pustíme.

Michaela Šefferová (Managing director, copywriter, SEO)

Silu dobre zvolených slov som okúsila už počas štúdia na Fakulte riadenia a informatiky v Žiline. Objavovanie možností vo svete marketingu ma doviedli na vlastnú cestu tvorenia príťažlivého obsahu pre weby. Chcem ti prinášať aktuálne novinky z online marketingu, ktoré ti pomôžu k lepšiemu výkonu.

Bude sa vám páčiť
Značky: , ,

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.
You need to agree with the terms to proceed

Menu
Prihlás sa na Odber
Dostávaj naše Tipy z oblasti SEO a copywritingu
Zapíš sa na náš newsletter a buď stále v obraze
Prihlás sa na odber