Strašiak menom SEO. Prečo je pre tvoju webku dôležité?

  1. Domov
  2. SEO
  3. Strašiak menom SEO. Prečo je pre tvoju webku dôležité?

Každý ťa straší, že by si ho mal mať a ty vôbec netušíš, čo tá trojpísmenková skratka znamená? Si na správnom mieste, my ti to všetko vysvetlíme. Definícia znie síce hrozivo: search engine optimization. Voľným prekladom optimalizácia webu pre vyhľadávače. SEO. Ale neboj sa, v skutočnosti je to celkom easy vec.  Ide o to, aby si na svojom webe spravil všetky podstatné úpravy tak, aby sa tvoje texty dostali čo najvyššie v Googli. Chceš, aby tvoja webka svietila na prvých pozíciách v organickom vyhľadávaní? Bez SEOčka to proste nepôjde…

Dobré texty nestačia

V praxi sa často stretávame s tým, že mnoho firiem netuší, čo sa za týmito troma čarovnými písmenkami ukrýva. Chcú mať peknú webku, moderný dizajn a texty, ktoré vyplnia prázdne stránky. V štádiu, keď už je webka hotová, drvivá väčšina začne sem tam bezcieľne publikovať blogy. Prečo? Lebo to tak robia všetci. Poviem ti však jedno tajomstvo: ak chceš byť kráľom Googlu, iba dobré texty nestačia.

Takto to ale vôbec nefunguje!!!

To, že ti kodér spravil pekný web a našiel si copywritera, ktorý píše pútavé texty je síce super cesta, ale toto naozaj nie je všetko. Ak je tvojím cieľom, aby si bol vo vyhľadávaní na Googli čo najvyššie, je za tým celá rada činností – SEO, ktoré majú určitú následnosť. Nezabudni na to, že hoci svoje texty správne optimalizuješ, musia byť aj pútavé a zaujímavé. Ak totiž ľudia zistia, že obsah, ktorý im ponúkaš nemá pridanú hodnotu, po akej oni bažia, z webu ti budú veľmi rýchlo odchádzať.

SEOčko (ne)dokonalého článku

Keď som začala písať, so serióznym copywritingom to nemalo nič spoločné. Texty mali síce obstojnú štruktúru a vraj sa čítali dobre, ale chýbala im jedna podstatná vec: SEO. Napísať dobrý a pútavý text je len malý zlomok úspechu. Ak chceš, aby ťa Google našiel, musíš sa „naladiť na jeho vlnu“. Optimalizovať nielen web, ale aj svoje blogové a produktové texty.
Pripravili sme si pár rád pre teba a tvojho copíka na to, ako vytuningovať SEOčko článkov na tvojom webe. Poďme sa na to pozrieť bližšie.

Zdroj: Pixabai

1. Dobrá analýzka je základom úspechu

Na jej základe sa vystavia celý web, urlky, vytvoria sa zázračné texty, ktoré fungujú a v konečnej fáze ju budeš môcť použiť aj na cielenie reklám. Akéhokoľvek dobrého copíka máš, bez kvalitného výstupu kľúčových slov sa nikam nepohneš.

[button link=“https://www.seo-web.sk/kontakt/“ type=“icon“ color=“silver“ newwindow=“yes“] Máš záujem o analýzu?[/button]

2. Gramatika, gramatika, gramatika

Správna štylistika a gramatika by mala byť hneď po pisárskom talente alfou a omegou každého copywritera. Spoľahol by si sa na firmu, ktorá má na webke more chýb? Keď si vyberáš nového copywritera, určite si nechaj vytvoriť ukážku textu a skontroluj, či je text v absolútnom poriadku.

3. Pochop cieľovku a nekopíruj!

Obsah blogového článku či produktového textu musí byť jedinečný a unikátny. Google nemá rád kopírovaný obsah a tvoju cieľovú skupinu musíš zaujať niečím novým a hodnotným. Nesnaž sa zapadnúť, ale odlíšiť sa od konkurencie. Premýšľaj, aký imidž si chceš budovať a vnes svoju ideu do textov. Správny copywriter dokáže nielen pochopiť cieľové publikum, ale dodá tvojim článkom spojenie kontinuálnosti a unikátnosti. Pri čítaní prvých riadkov sa potecionálny zákazník rozhoduje, či je pre neho článok zaujímavý. Máš iba pár sekúnd na to, aby si zaujal. Čo získa, ak si tvoj článok prečíta celý? Hodnota! Len to zaujíma zákazníka. Ak na tvojom webe nezíska hodnotné informácie, odchádza ku konkurencii. Využi svoj priestor na blogu naplno!

4. Lákavá titulka ja vstupnou bránou

Zamysli sa na čo klikáš na webe a prečo? Áno, je to zaujímavý titulok. Ten je rozhodujúcim faktorom, či si publikum otvorí, alebo neotvorí tvoj článok. Obsah by sa mal držať témy a príliš neodbočovať. Použiť môžeš číslovky a pokúsiť sa vyvolať emóciu. Všeobecný nadpis je nezaujímavý. Je to ako výklad s oblečením. Ak ťa zaujme, vojdeš dnu… A nezabudni na zázračné kľúčové slovko. Nepchaj ho tam však umelo.

5. Nezabúdaj na štruktúru textu

Ponúkni Google botom text, ktorý je ľahko čitateľný a dobre štruktúrovaný. Slúžia ti na to takzvané heading tagy. Nie je to nič iné ako správne formátovanie nadpisov a podnadpisov označujúce sa nasledujúcimi značkami: H1, H2, H3, H4, H5, H6. V praxi použi na hlavný nadpis H1 a nasleduj H2, H3…..tak, ako ti štruktúra článku bude logicky vyplývať.

6. Alt tagy

Nezabudni na optimalizáciu obrázkov, ktoré do článku pridávaš. Ideálne je,  ak obrázok doplníš o kľúčové slovo, na ktoré optimalizuješ celý článok. Vyplnením alternatívneho popis zlepšuješ celkové SEO, zvyšuješ šancu dostať sa do obrázkového vyhľadávania a takisto ho používajú napríklad nevidiaci prostredníctvom hlasového čítania.

7. Meta popisy, Meta title a URL adresy

Na dané kľúčové slovo optimalizuj aj meta popis, meta nadpis a url adresu článku. Pri meta popise by si sa mal zmestiť do 160 znakov a vystihnúť čo najstručnejšie, no zároveň najvýstižnejšie obsah celého článku. Tak ako článok, aj meta popis by mal mať pridanú hodnotu. Kľúčové slová doň pridávaj prirodzene, nikdy sa nesnaž nimi text štopkať.

TIP na záver:
Netrúfaš si na to sám? Radi ti pomôžeme. Napíšeme ti článok presne podľa tvojho gusta a navyše ho vytuningujeme tak, aby sa na Googli správal tak, ako má.

Bude sa vám páčiť
Značky:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.
You need to agree with the terms to proceed

Menu