Z nášho minulého článku už vieš, aký potenciál má aktívny profil na LinkedIn. Vieš, že by si mal vybudovať kvalitnú sieť relevantnú tomu, čomu sa venuješ. Vieš dokonca aj to, na čo by si pri tvorbe svojho profilu nemal zabudnúť. Ak ale chceš využiť možnosti, ktoré ti táto sieť profíkov ponúka, je dobré osvojiť si techniku písania funkčných a konzistentných postov. A ak to spravíš dobre, dostaneš sa do povedomia úplne organicky bez platených reklám.

Nech si odborníkom v akejkoľvek oblasti, osvojenie si pár pravidiel copywritingu na LinkedIn ti výrazne pomôže. Tu je niekoľko tipov od nás.

1. Prvá fráza na upútanie pozornosti

LinkedIn copywriting sa opiera o teóriu z psychológie predaja. Predstav si najprv,
ako sa správaš pri scrolovaní príspevkov ty. Ak ťa post neupúta, ideš jednoducho prstom dole.
Ak ťa zaujme, zotrváš a venuješ obsahu patričnú pozornosť.
Čo je to prvé, čo ťa prinúti prečítať ho celý? Napríklad trefný titulok. Venuj mu aspoň toľko pozornosti, koľko samotnému postu. Vizuálne oddeľ titulok od prvého odstavca textu. Stav na to, že ľudia sú od prírody zvedaví. Zhrň v ňom podstatu postu, ktorý nižšie podrobne rozvinieš.

Pár tipov na úvodnú frázu tvojho postu:

  • Použi vhodný emotikon.
  • Začni kuriozitou.
  • Vypichni obsah v jednej vete.
  • Vyhni sa trpnému rodu.

Trefné príklady úvodných fráz zo Slovenského Linkedinu

1. Zaujímavosť hneď na úvod

linkedin post príklad

2.  Tip z oboru hneď v úvode

oddelená úvodná fráza na linkedine

3.  Prvú frázu môžeš opticky oddeliť aj taktolinkedin úvod

2. Nezabúdaj na štruktúru a formátovanie

Veľa ľudí využíva na prezeranie LinkedIn smartfóny. Tona súvislého textu sa na nich číta ťažko.
Uľahči im to a nestrať ich pozornosť. Rob logické odseky.
Neboj sa použiť odrážky a pridávaj decentné emotikony. Samozrejme, všetko s mierou.
Príliš veľa nevhodne zvolených emotikonov pôsobí nevkusne. Chceš predsa pôsobiť profesionálne.

Ako príklad ti uvádzam dve varianty LinkedIn statusov. Ktorý z nich ti príde čitateľnejší?

Zdroj: www.linkedin.com

3. Píš o tom, v čom si najlepší

Určite jedna z najväčších výziev pre teba je o čom písať. Poradím ti však jednu vec.
Tá platí všeobecne a nie len pre LinkedIn. S určitosťou zaujmeš najviac s tým, v čom si najlepší.
Píš o tom, čo ťa zaujíma a v čom a pre čo máš vášeň.
Ľudia rýchlo vycítia, či to píšeš prirodzene a od srdca, alebo len aby bolo.

Najpopulárnejšie príspevky na LinkedIn sú práve tie,
pri ktorých má autor nutkanie podeliť sa. Ak máš pre určitú oblasť slabosť,
myšlienky plynú rýchlo a písmenká na klávesnici pribúdajú. Každým ďalším príspevkom sa
dokonca stávaš lepším odborníkom v tom, o čom píšeš. Hlavne buď originálny, inšpiruj a vyvolávaj emócie. Tak sa o ďalší marketing postará už tvoje publikum.

Ak rád cestuješ, podeľ sa o svoje cestovateľské zážitky, ukáž nové miesta a pridaj niekoľko tipov, ako sa lacno dostať do krajiny, ktorú si navštívil. Ak predávaš produkt, ukáž ako sa vyrába. Natočiť môžeš aj krátke video a pridať nejakú pikošku zo začiatkov výroby. Hlavne píš od srdca, ľudia vedia odhaliť aj tú najmenšiu lož.

4. Vyzývaj k akcii a pýtaj sa

Nemyslím rečnícke. Svojou otázkou by si mal rozprúdiť diskusiu, prípadne like na tvoj post.
Typickým príkladom je napríklad: Ako sa vám páčil môj príspevok?
Aký máte na to názor vy? Všetko sú to otázky, ktoré vyžadujú odpoveď.
A to je jedna z vecí, o ktorú ti ide. Aby ťa ľudia vnímali, a aby spojenia s nimi vyhodnotil algoritmus LinkedInu ako relevantné.

Ak prinútiš ľudí, aby o tebe hovorili, spravia celú propagáciu za teba.

linkedin copywriting

6. Zmienky a hashtagy pre algoritmus

Hashtagy sú pomocné slovíčka, ktoré zachytávajú podstatu tvojho príspevku.
Nepreháňaj to s nimi a starostlivo ich vyber. A zvolíš správnu kombináciu,
pomôžu ti získať lepší dosah a copywriterská práca nevyjde navnivoč.
Ideálne je použiť tri. Striedaj tie, ktoré majú veľa sledovateľov s tými, ktoré ich majú menej.

Sprav si napríklad malý prieskum pre tvoj segment. Vytvor si hashtag zoznam,
ktorý vždy vytiahneš v ten správny čas. Nezabudni ho ale pravidelne aktualizovať.
Sledovanosť sa totiž veľmi rýchlo mení. Môžeš vytvoriť dokonca aj svoj vlastný hashtag na LinkedIn.

Ak chceš zistiť, koľko má hashtag sledovateľov, vpíš ho vľavo hore do hľadáčika na tvojej LinkedIn stránke.

ako hľadať hashtagy na linkedine

Zmienka znamená, že zahrnieš do obsahu osobu, ktorej sa kontext týka. Spravíš to tak, že napíšeš @ a začneš písať meno osoby, ktorú chceš označiť. LinkedIn ti sám ponúkne návrhy.
Čím viac relevantných spojení dotyčná osoba má, tým lepšie pre teba. Môžeš označiť aj firmu.
Ak dostaneš spätnú väzbu v podobe lajkov či komentárov, je to pre teba veľkým prínosom.
Získavaš totiž dobré body od algoritmu LinkedIn.

V príspevku by označovanie a hashtagy mali vyzerať asi takto:

Zdroj: www.linkedin.com

7. Zvoľ vhodnú grafiku

Veľa ľudí sú primárne vizuálne typy. Viac na nich fungujú príspevky doplnené o zaujímavú grafiku. LinkedIn, zdá sa, na rozdiel od iných platforiem najlepšie funguje prostredníctvom textových príspevkov. Neznamená to ale, že svoju cieľovku nemôžeš upútať zaujímavým vizuálom. Grafika by mala byť hodnotná a pokiaľ je to možné aj edukatívna.

8. Postuj v správny čas

ČO, AKO A KEDY. Zapamätaj si tieto tri formulky. Rovnako dôležitý, ako obsah príspevku na LinkedIn je aj čas, kedy ho pustíš do sveta. Na LinkedIn netrávia užívatelia celé hodiny tak, ako na TikToku, či Instagrame. Je to prevažne B2B sieť, ktorá z väčšej návštevnosti ťaží prevažne počas týždňa. Najviac sú vyťažené dni od utorka do štvrtka.

  • Ráno medzi 7:30 a 8:00
  • Okolo obeda
  • Večer medzi 17:00 a 18:00

Neplatí tu však univerzálna matica a pre tvoj segment to môže fungovať celkom inak. Neboj sa s časmi publikácie experimentovať. Uverejňuj teda príspevky v rôznych časoch a sleduj si vlastné štatistiky.

9. Buď konzistentný

Jeden post ešte nikomu veľké dosahy, ani zákazníkov nepriniesol. Ideálne bude, ak vieš napísať 2 – 3 posty týždenne. Konzistentnosť je kľúčová a časom prinesie svoje ovocie. Ak sa ti do toho v tejto chvíli vôbec nechce, ver, že časom sa z toho stane bežná a príjemná súčasť tvojej práce. Ak si túto rutinu osvojíš, budeš ľuďom na očiach a ulahodíš aj algoritmu.

Malý TIP: Investuj čas a vytvor si LinkedIn redakčný plán. Premysli si a naplánuj jednotlivé typy postov a priraď ich konkrétnym dňom. Stanov si ciele a výsledky analyzuj. Sleduj napríklad počet lajkov alebo komentárov. Všímaj si, ktoré posty sú najúspešnejšie a skús prísť na to, prečo je to tak.

TOP Slovenského LinkedIn 2021

Na webe spoločnosti PRO Bussines Solution sa nedávno objavil rebríček najúspešnejších Slovenských stránok na LinkedIn. Prvenstvo drží firma ESET a tesne za nimi Univerzita Komenského a Ekonomická univerzita v Bratislave. Verím, že ti budú inšpiráciou.

linkedin lídri

Zdroj: www.probs.sk

Nemusíš byť influencer, aby si zvýšil dosah

Na to, aby si zvýšil povedomie o svojej značke na LinkedIn nemusíš byť najlepší copywriter, ani influencer. Buď úprimný, prezentuj svoju ľudskú tvár, zdieľaj cenné informácie a komentuj príspevky ostatných. Sústreď sa skôr na kvalitu, ako na kvantitu a pozitívna spätná väzba sa určite dostaví.
Vyber si tému a drž sa jej. Neodbiehaj od konceptu, lebo by sa mohlo stať, že stratíš čitateľa.
Nebaví ťa LinkedIn, alebo jednoducho nemáš čas? Ozvi sa a my ti s ním hravo pomôžeme.

 

Bude sa vám páčiť
Značky: , ,

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.
You need to agree with the terms to proceed

Menu